Ny rolle for en bedre kundeupplevelse

Med flere kunder og nye prosjekter på container-siden har behovet for ressurser til kundekontakt og service økt. For å gi den beste mulige kundeopplevelsen har Algeco nå en dedikert stilling for dette. Møt Tove Nordås, Service & Complaints Coordinator i Norge!

Tove Nordås er bosatt i Bergen og har vært i Algeco siden 2021 da hun fulgte med fra HK Container da driften og merkevaren ble overtatt av Algeco. Der begynte hun i 2016 og har jobbet med lønn og regnskap. Dette fram til januar i år, da en ny utfordring ventet innen kundeservice og service.
– Det er nytt og veldig spennende, jeg får være med på å legge opp arbeidsmetoden siden vi startet helt fra bunnen av i januar i år, sier Tove.

Tidligere hadde selgerne ansvar også for disse oppgavene, noe som kunne gjøre det vanskelig å få nok tid til salg. For å tilby kundene den beste mulige opplevelsen ble Toves stilling etablert. En vinn-vinn for alle parter ifølge Tove.
– Vi frigjør mer tid til salg og får også flere ressurser til å hjelpe kundene. Verkstedene får også bedre støtte og arbeidet flyter lettere.

I rollen som Service & Complaints Coordinator jobber Tove i nært samarbeid med servicesentrene rundt om i landet og er en kobling mellom kunde og verksted.
–Kunder ringer direkte til meg med spørsmål og saker. Jeg har deretter ansvar for at det håndteres på verkstedene. Vi starter hver uke med et statusmøte hvor vi ser over situasjonen. Begynnelsen av uken kan være litt stressende, forklarer Tove.

For å gjøre det enklere for kunden, kan feil meldes direkte via nettsiden, og hver sak håndteres deretter tett. – Vi svarer umiddelbart at vi har mottatt meldingen, og samler deretter inn informasjon og løser problemet. I systemet kan vi se hvor mye prosjektet har kostet og hva årsaken til problemet har vært. Om det er verkstedet eller leverandøren som har gjort feil. Det gir oss god innsikt og identifiserer forbedringsområder.

Tove trives godt med sin nye jobb og synes det passer henne godt.
– Jeg har mye erfaring og stresser sjelden, dessuten har jeg erfaring fra flere felt, så jeg synes det passer meg godt. Det aller beste med jobben er at vi er et godt team, med gode kolleger i et nært samarbeid. Å få være med på å forme noe nytt er også veldig spennende.

Livet er selvfølgelig mer enn arbeid, og på fritiden liker Tove å holde seg i aktivitet.
– Jeg tar gjerne en tur på fjellet, det liker jeg veldig godt. Skulle været være dårlig, koser jeg meg gjerne med en bok eller strikker litt. Jeg er veldig sosial og tilbringer mye tid med venner og familie.